Putopis iz Berlina

Iako sam studirala u Njemačkoj pola godine, Berlin nisam posjetila. Ili nisam mogla naći zainteresiranu ekipu da mi se pridruži ili su se nudile zabavnije destinacije ili nije bilo vremena. Na kraju sam se vratila u Hrvatsku s odlukom da ću čim mi obaveze to dopuste kupiti avionsku kartu za Berlin i konačno posjetiti taj grad.

Tako je i bilo. U trećem mjesecu čula sam se s ekipom koju već nekoliko mjeseci nisam vidjela te smo odlučili napraviti malo okupljanje u Berlinu. Odabir je pao na vikend u travnju.

Bacila sam se na potragu za kartama te uhvatila iste po iznimno povoljnoj cijeni. Moje putovanje je započelo u četvrtak letom iz Pule za Berlin, a završilo u ponedjeljak letom iz Berlina za Zadar. Letjela sam kompanijom Ryanair, a put me koštao 12 eura po smjeru uz nadoplatu ručne prtljage od 6 eura. Sve u svemu, iznimno povoljno.

Što se tiče priprema za putovanje, kod mene nema previše filozofije po tom pitanju. Pogledala sam prognozu, shvatila kako ću se sigurno smrznuti, spakirala nekoliko džempera, obukla kaput, zavezala šal oko vrata i krenula na put.

PRVI DAN: četvrtak

U Berlin sam stigla u četvrtak popodne. Našla sam se s ekipom te smo odlučili zajedno večerati. Odabir je pao na Kottbusser Tor odakle se proteže ulica puna restorana i barova. Što se tiče restorana, izbor je doista širok te ima ponešto za svakog. Od turske, libanonske i perzijske do talijanske, meksičke i tradicionalne njemačke kuhinje. Na vama je samo da izaberete što vam se jede. Nakon večere odlučili smo malo prošetati gradom, a umorni od puta uskoro smo se odlučili na spavanje i čuvanje energije za ostatak vikenda.

DRUGI DAN: petak

Petak je bio dan rezerviran za posjet berlinskim atrakcijama. Tog smo se dana susreli sa svime osim sa suncem. Za dobro jutro je pao snijeg. Zatim je puhao nikad hladniji vjetar. A na kraju smo i pokisnuli. No, od razgledavanja nismo odustali.

Započeli smo s Brandenburškim vratima. Brandenburška vrata su simbol grada te nakon rušenja Berlinskog zida simbol ujedinjenosti Njemačke. Jedan od poznatijih govora bivšeg američkog predsjednika Ronalda Reagana iz 1987. godine u kojem poziva na rušenje berlinskog zida održao se baš ovdje. Reagan je u svom govoru ispred vrata kraj kojih se protezao tadašnji zid rekao kako nije samo njemačko pitanje otvoreno dok god su Brandenburška vrata zatvorena, već pitanje slobode svih ljudskih bića.

Nakon Brandenburških vrata uputili smo se prema zgradi njemačkog parlamenta – Reichstagu. Iako je od 1949. do 1990. njemački parlament zasjedao u Bonnu, nakon pada berlinskog zida vraćen je u Reichstag. 1990. godine izvršena je i obnova zgrade te je na istoj izgrađena staklena kupola. Staklenom kupolom moguće je besplatno prošetati uz prethodnu zabilježbu, a njezina simbolika leži u tome da se iz iste pruža pogled na sam parlament zbog čega je građanima omogućeno da nadziru rad njegovih članova odnosno političara.

Zatim smo se uputili prema spomeniku židovskim žrtvama za vrijeme drugog svjetskog rata takozvanom Holocaust Memorialu. Ovaj ste spomenik zasigurno svi već vidjeli na društvenim mrežama s obzirom na to da se radi o jednom od najposjećenijih Instagram mjesta u Berlinu. No, po meni to uopće nije pozitivna stvar jer je riječ o spomeniku žrtvama užasnih zločina. Stoga, ukoliko ste i sami imali želju okinuti selfie ili nabaciti ludu pozu na ovom mjestu, preporučujem vam da prije puta u Berlin bacite oko na pokret yolocaust Izraelca Shahaka Shapira. Radi se o seriji fotografija turista koji poziraju na ovom IT mjestu čiju je pozadinu Izraelac zamijenio stvarnim prizorima holokausta te time pokušao ukazati na važnost ovog spomenika.

Od važnijih gradskih atrakcija tog smo dana još posjetili Checkpoint Charlie i East Side Gallery. Radi se o spomenicima na nekadašnji berlinski zid. Berlinski zid izgrađen je 1961. godine s ciljem sprečavanja iseljavanja iz tadašnjeg sovjetskog dijela Njemačke. Zid je Njemačku podijelio na Istočnu i Zapadnu, a srušen je tek 1989. godine. Checkpoint Charlie najpoznatija je točka prijelaza nekadašnjeg berlinskog zida. East Side Gallery, s druge strane, predstavlja oslikane ostatke berlinskog zida.

Mrtvi umorni od razgledavanja okrjepu smo pronašli u njemačkom specijalitetu zvanom Currywurst. Riječ je o kobasici koja se prvotno skuha te zatim poprži, nakon čega joj se dodaje curry ketchup. Obično se servira s pomfritom. Čak i za mene koja nisam preveliki fan ovakve hrane, Currywurst je bio izuzetno ukusno jelo.

Ovaj ionako već dugi dan odlučili smo završiti dobrom zabavom u odličnom izlasku. Započeli smo sa skrivenim barovima u dijelu grada gdje se nalazi prije spomenuti Kottbusser Tor. Njih nam je otkrio frend koji već duži niz godina živi u Berlinu. Bar se nalazi na katu zgrade, a prolazeći hodnikom koji do njih vodi zapitate se nekoliko puta jeste li na pravom putu. No, jednom kad uđete nema nedoumice, na pravom ste mjestu. Odlična muzika, vrhunski bar i razumne cijene cuge (za njemačke standarde) definitivno će vas osvojiti.

Negdje iza ponoći uputili smo se prema Alexanderplatzu gdje smo posjetili noćni klub House of Weekend. Ovaj klub nudi klasični unutarnji dio te vanjsku terasu. S obzirom na vremenske uvjete toga dana koje sam vam ranije spomenula, terasu smo preskočili. No, ukoliko posjetite Berlin za vrijeme toplijih dana ovaj klub vam definitivno preporučujem. Također, prilikom planiranja izlaska po Berlinu imajte na umu kako je ekipa maksimalno opuštena. Klub, bar ili nešto treće, svejedno je, obucite prvo što vam se nađe pod rukom, navucite starke i izađite, nećete pogriješiti!

TREĆI DAN: subota

S obzirom na to da smo se iz izlaska vratili tek u zoru, prvi alarm je zazvonio oko jedanaest sati. A i to nam je bilo rano. Stoga smo se okupili tek negdje oko jedan popodne te se odlučili za lagano razgledavanje grada. U subotu smo posjetili berlinsku katedralu, okrug poznatog Museumsinsela iliti „otoka muzeja“ te se prošetali kraj sveučilišne knjižnice, Gendarmenmarkta i Opere.

Berlinska katedrala jedan je od značajnijih simbola grada. Radi se o protestantskoj crkvi zanimljive arhitekture koja oduševljava svojom kupolom. Nalazi se netom ispred skupine poznatih berlinskih muzeja u sklopu Museumsinsela.

Šetajući prema dijelu grada u kojem smo namjeravali ručati prošli smo kraj knjižnice sveučilišta Humboldt. Na trgu ispred sveučilišne knjižnice kroz podni prozor možete vidjeti prazne police za knjige. Riječ je o spomenu na 1933. godinu kad je dvadesetak tisuća knjiga koje se kosilo s nacističkom ideologijom spaljeno. Na trgu se nalazi i spomen ploča s citatom Heinricha Heinea u kojoj navodi da tamo gdje se pale knjige, naposljetku će se paliti i ljudi. Upoznati s povijesti, jasno vam je kako je Heinrich bio u pravu.

Gendarmenmarkt se često naziva najljepšim berlinskim trgom. Okružen je njemačkom i francuskom katedralom koje to nisu. Naime, iako riječ Dom na njemačkom znači katedrala, na francuskom je to riječ za kupolu, zbog čega se ove građevine nazivaju  Deutscher (njemački) Dom i Französischer (francuski) Dom. Ukoliko se nađete na ovom trgu vrlo brzo ćete shvatiti kako su ove dvije zgrade skoro pa jednake. Na trgu se nalazi i koncertna zgrada impresivne arhitekture.

U subotu smo se odlučili za latinsku večer te smo izišli u klub Havanna. Riječ je o klubu na četiri kata od kojih svaki nudi određenu vrstu glazbe. Atmosfera je vrhunska, cijene su podosta normalne, a plesanje je veliki MUST – tople preporuke!

ČETVRTI DAN: nedjelja

S obzirom na to da sam znala kako ostatak ekipe putuje već u nedjelju, dan sam si odlučila rezervirati za posjet muzejima. Točnije popodnevni dio dana, jutarnji sam zahvaljujući izlasku ponovno prespavala.

U nedjelju sam tako posjetila čuvene muzeje unutar Museumsinsel koncepta. Riječ je o kompleksu od pet muzeja – Altes Museum, Neues Museum, Alte Nationalgalerie, Bode Museum i Pergamonmuseum. Najpoznatiji je Pergamonmuseum pa ukoliko imate vremena za posjet samo jednom, generalne preporuke su da izaberete ovaj. Ipak, za posjet muzejima možete slobodno izdvojiti cijeli dan i nećete požaliti. Sadržaja definitivno ima, a ukoliko vas zanima povijest, različite kulture i zanimljive priče, ovo će za vas biti pun pogodak.

Jedna ulaznica omogućuje vam ulaz u sve muzeje, a košta 18 eura.
U cijenu ulaznice uključene su vam slušalice i audio vodič kako bi vaš doživljaj muzeja bio još bolji.
TIP: Ukoliko ponesete studentsku iskaznicu iliti iksicu, neovisno o tome jeste li još uvijek student, imate pravo na 50% popusta te za 9 eura možete posjetiti sve muzeje.

Iako se moje putovanje u Berlin službeno završilo u ponedjeljak, ovdje ću završiti svoj putopis. Naime, osim gledanja filma i izležavanja u nedjelju navečer te jurnjave i kašnjenja na avion u ponedjeljak nemam ništa zanimljivo za podijeliti s vama.

Ukoliko se uskoro spremate na putovanje u Berlin, u nastavku se nalazi link preko kojeg možete rezervirati smještaj i ostvariti 10% popusta: https://www.booking.com/s/35_6/ivafab66

Link funkcionira na način da klikom na isti pretražite Booking.com, nađete povoljan smještaj i rezervirate ga. Nakon odsjedanja u objektu, Booking.com vam na karticu kojom ste rezervirali vraća 10% ukupnog iznosa rezervacije. Link naravno možete koristiti i u slučaju da putujete u neku drugu destinaciju – uvijek po istom principu.

To je to! Nadam se kako ste iz ovog putopisa naučili nešto novo o Berlinu ili jednostavno još jednom proživjeli vlastito putovanje u ovaj divan grad.

Grüße aus Berlin,
IF

2 Comments

1. April 23, 2019 / 6:33 pm

Očekivao sam da ćeš posjetiti tehno klubove… propušteno super iskustvo 😛

• April 26, 2019 / 1:30 pm

Hej Marino!
      Nisam baš fan techno glazbe, ali tko zna, možda drugom prilikom 🙂